The Race

banner_TheRace citygame game spel puzzel

The Race. Wat is het nou precies?

The Race is een gezellige dag vol puzzelen, wandelen, stad verkennen en ouderwetse speurtochtelementen. Samen met 1 teamgenoot ga je ‘s ochtends op pad en strijd je tegen andere teams. Steeds als je een opdracht (een ‘mission’) hebt behaald, krijg je via een app op je telefoon meteen de volgende mission in beeld. Wie als eerste de laatste mission behaalt, is de winnaar.

Ben jij gemotiveerd om iedere verrassende uitdaging aan te gaan? Vind je het leuk om een dag op avontuur te gaan samen met een teamgenoot? Dan is The Race ook your next mission!

Verhalen van deelnemers die eerder meededen, vind je hier:

Belevenissen
Een fotoverslag van een gemiddelde Race-dag, vind je hier:

Foto’s

Zoek je informatie over een specifiek evenement,
klik dan snel verder.

Banner Pentarion

The Race: Het Pentarion-genootschap

18 mei (vol), 1 juni en 15 juni 2019,

start in ‘s-Hertogenbosch

The Race: De bevrijding van Lady Stardust

(geen geplande evenementen)

The Race: De verdwenen Rodereau

(geen geplande evenementen)

Alle veelgestelde vragen over The Race!

Wanneer is er weer een Race?

Kijk in de agenda welke evenementen er op de planning staan.
De ontwikkeling van een nieuwe Race in een nieuwe stad kost ons ongeveer een half jaar werk. Zodra de Race af is, zijn er verschillende speeldagen beschikbaar in hetzelfde seizoen. Mocht je al die dagen niet kunnen, houd dan de website of facebookpagina in de gaten of meld je aan voor de nieuwsbrief. Meestal herhalen we dezelfde Race nog eens een half jaar later.
Je kan maar 1 keer meedoen met een specifieke Race. Als je deze eenmaal hebt gespeeld, dan ken je alle oplossingen al. Gelukkig komen we vaak genoeg met een nieuwe editie vol nieuwe missions en uitdagingen.

Wil je een Race op een dag van je eigen keuze? Organiseer dan een groepsuitje of bedrijfsuitje. Klik hier voor meer informatie.

Hoeveel kost het om mee te doen?

The Race kost 45 euro per persoon. Je krijgt dan een volle dag met zeer diverse opdrachten, gebruik van de speciaal ontwikkelde app, tweemaal een drankje op de pauzemomenten, per team een gevulde tas met opdrachtmateriaal en een tussendoortje en avonturen om nog lang over na te praten.

Zelf neem je nog een OV-chipkaart voor vervoer tijdens het spel (maximaal €10 per persoon + instaptarief), een lunchpakket en tussendoortjes, data-kosten voor gebruik van je eigen smartphone en een gezonde dosis motivatie en strijdlust.

Voor sommige evenementen lopen er kortingsacties, kijk hiervoor op de pagina van The Race die je wilt gaan spelen.

Moet ik goed zijn in puzzels?

Nee, het is vooral belangrijk dat je puzzels leuk vind om te doen. We proberen opdrachten te verzinnen van een uitdagend niveau: als je overal meteen de oplossing ziet, is het voor niemand leuk. Juist die uitdaging zorgt bij veel deelnemers dat ze fanatieker worden en dat het behalen van iedere mission echt als een overwinning voelt (ook als je niet de winnaar bent van de dag). De opdrachten zijn heel divers, de ene puzzel zal jou of je teamgenoot beter liggen dan de volgende. Komen jullie samen er echt niet uit, dan ondersteunt de app je met hints.

Moet ik sportief zijn?

Nee, zeker niet. Tenminste, niet lichamelijk, wel graag figuurlijk 😉 Gezelligheid gaat bij YourNextMission altijd boven het winnen.
Ook fysiek hoef je niet sterk te zijn of een goede conditie te hebben. Wel ben je de hele dag onderweg en zul je een stuk moeten kunnen wandelen, het gaat dus om een intensieve dag op pad. Gemiddeld loopt een deelnemer zo’n 15 kilometer op een Race-dag.

Hoe lang duurt The Race?

We verzamelen ‘s ochtends om 9:30 en om 10:00 is de eerste opdracht. Vervolgens ben je de hele dag met je teamgenoot op pad en kom je sporadisch andere teams of spelleiders tegen. Er zijn enkele pauze momenten maar over het algemeen ben je de volle dag bezig met missions doen. We proberen iedereen tussen 16:30 en 17:30 op de finish te krijgen, zodat we 18:00 aan tafel kunnen met de mensen die mee willen dineren.

Hoeveel deelnemers doen er mee op zo’n Race dag?

Op dit moment spelen we altijd met maximaal 10 teams, dus 20 deelnemers. Zo heeft iedereen een goede kans om te winnen en kunnen de spelleiders persoonlijke aandacht geven aan de teams.

Het komt wel eens voor dat een Racedag volgeboekt is. We kunnen je als 11e team op een reservelijst zetten, maar alleen als een ander team afmeldt kun je dan alsnog meedoen.

Hoe kan ik me aanmelden?

Een aanmelding is snel gedaan. We hebben een formulier met een aantal vragen klaarstaan, zodat wij meteen je mobiele nummer hebben en weten waar we de factuur heen kunnen sturen. Ook vragen we meteen of je zelf een Android-smartphone hebt en een powerbank of batterypack.

Je kunt je meteen met een teamgenoot opgeven of een individuele aanmelding doen. In dat laatste geval gaan wij ons best doen een fanatieke speler te vinden die ook nog een teamgenoot zoekt. Je gaat de uitdagingen van de dag dan aan met een onbekende persoon en hebt een erg leuke eerste kennismaking!

Na je aanmelding en het betalen van de factuur die we toesturen, is het wachten tot het evenement bijna begint. Ongeveer een week voor de speeldag krijg je een uitgebreide email met spelregels, praktische informatie en een inleiding op het themaverhaal. Vanaf dan kan de voorpret pas echt beginnen!

 

meteen aanmelden

Hoe werkt de speciale The Race-app?

Je installeert deze app op je eigen Android-telefoon. Na installatie kom je op het startscherm waar je je teamnaam kunt invoeren. Eenmaal op de dag zelf krijg je toegang tot de missions voor die dag. Iedere mission heeft een duidelijke tekst op het scherm wat je moet doen. Soms staat er een afbeelding of puzzel bij. Er zijn altijd een paar hulpknoppen: de informatieknop geeft je net wat meer informatie wat je moet doen. De hintknop licht op zodra er nieuwe hints voor deze missions beschikbaar zijn. En de themaknop laat je het themaverhaal nog eens nalezen.

Let op: we raden aan dat je Android-telefoon een goede internet verbinding heeft, de GPS-locatie aanstaat, er een camera op zit en de telefoon audio kan afspelen. Ook is het handig als we jouw team via whatsapp of een andere chat-app kunnen bereiken.

Doordat je de hele dag met je smartphone in de weer bent, vraagt dit vrij veel van de batterij. We raden sterk aan om een powerbank of battery pack mee te nemen! Een tweede smartphone (zonder de app) kan ook handig zijn om bijvoorbeeld snel dingen op te zoeken op internet.

Is er na afloop tijd om na te kletsen en samen te eten?

Ja, zeker! Op de finish kan al nagekletst worden, maar we gaan voor wie dat willen ook samen ergens iets eten.
Het diner is optioneel en zit niet bij de prijs inbegrepen. Sommige mensen hebben er helaas geen tijd voor. Ervaring leert dat meestal zo’n 70 tot 80% van de deelnemers wel blijft eten. We kletsen dan gezellig na, je hoort van anderen hoe zij de opdrachten hebben ervaren, welke missions ze moeilijk vonden en waar ze juist goed in waren. Ook vertellen de spelleiders hoe sommige missions tot stand zijn gekomen en nemen ze alle tips mee voor een volgende Race.
We horen vaker dat het voor deelnemers de ervaring helemaal afmaakt.


Heb jij nog een vraag die hier niet tussen staat, mail ons even op info@yournextmission.nl en we verklappen je graag het antwoord.

Praktisch

  • Zorg dat je op tijd klaarstaat op de startlocatie zodat je niets van de speluitleg mist.
  • Neem uiteraard je Android-smartphone mee, met een internet-databundel voor de dag en eventueel een powerbank of battery pack zodat ook je telefoon het de hele dag uithoudt.
  • Tijdens de dag mag je geen eigen meegebracht vervoer gebruiken (auto, fiets, ov-fiets, enz.).
  • Neem je eigen lunch of tussendoortjes mee en zorg voor voldoende drinken.
  • Doe schoenen aan waar je de hele dag op kunt lopen.
  • Het diner achteraf is optioneel, maar wel erg gezellig!

Zin gekregen om mee te doen?
Meld je dan direct aan!


meteen aanmelden